Jun 14, 2011

Sehtang (Seth Tan) membuatkan Jiwa gadis dan wanita meronta!!

"Sakit mata dan sakit hati da melayan cerita Sehtang tu sokmo.. adegan romantik yg dibuat2 merosakkan jiwa org bujang betullah.. adehh.. assignment pun tak siap2 lagi nieh... :D  "
Status Fb aku hari ini....


ololooo.. eppett nyee mate aaronn aziz ;) hommeyy nyee senyuman siti saleha...
 picture kredit : google

Memang aku tengah biru sekarang, biru kerana dek mata cukelat ku ini yang tak tahu erti penat melayan cerita atau lebih dikenali drama bersiri Nora Elena. dengarnya nak abis episod dah di tayangan tv3. huhu..tak tahu lah tu kan...

Cerita ni di adaptasikan daripada sebuah novel, aku dah lama tak melayan novel, sebab zaman aku baca novel belasan tahun dulu sudah tamat..hehe..ok, tak payah lah aku cerita panjang sebab semua orang dah tahu mengenai cerita ini.. kalau tak tengok pun mesti ada juga yang jeling2 dan terbaca sket2 mengenai drama bersiri ni kan???


Aku start melayan cerita ni, time tu sudah 18 episod ditayangkan di TV3. sekarang aku dah melayan 16 episod. cepat kan??? sesibuk aku ni, sempat aku menyelah siang malam pagi petang...huhu...manalah aku tak sakit mata dan tak sakit hati segala bagai.. sampai kan assignment aku yang satu ini asyik buka, tutup, buka dan baca arahan tutup, bila start nak cari bahan aku pergi taip plak kt google " nora elena download episode" See.....

 picture kredit : google

Ada aku nak layan  ke drama-drama waktu mahgrib Tv3 tuhh?

Kalau tak mana aku nak melayan sangat drama-drama bersiri time waktu maghrib ni dah lah tayang pada pukul 7pm-8pm, Tv3 ni taknak bagi orang solat maghrib ke ape?? walaupun iklan 5 minit, ingat sempat ke nak tunduk bangun tunduk bangun dalam masa 5 minit?? mandi dah dekat 15 minit, solat mesti lah lebih dari 10 minit campur selawat dan doa lagi.. huiihhh.. kalau boleh solat dalam 5 minit ni solat karton namanya...pakai baju pun dah 3-4 minit, nak belek-belek muka lagi letak toner, pelembap muka waktu mlm lagi..sikat rambut lagi.. huhu... tak best, tak best.. so kesimpulannya memang aku tak layan kat Tv lah...

Terima Kasih abg bergetar...grrr grrr ...download oh download
Lastly, kerja aku sekarang asik men 'download' itu cerita setiap hari..hahaha.. hari jumaat sabtu ahad tak ditayangkan cerita tu, tapi aku dapat tayangan cerita tu..ehhehehe...biasa nya aku download kat abg kepala bergetar ni..huiihh memang bergetar lah.. Mekasih pada dia sebab bersusah payah update episod dan cerita tu. i loikeee lah abg kepala bergetar.. nanti saya getar-getar kan lagi..hehee


picture kredit : google


SehTang kau idamanku.....*muntah darah...*
haishh... aku dah tahu cemane aku nak motivate diri aku ni jangan jatuh cinta pada si SehTang yang tak seberapa hensom tu.Aaron Aziz tu ensomm la..wakaka... Cuma aku terlebih suka cara dia belakon dan watak yang dia bawa tu menjadi dan agak comeL la bila aksi dia bersama Nora Elena tu. memang aku suka. Tapi ade ke lelaki sebaik Sehtang tu dizaman sekarang? sampai berkali-kali ucap "saya sayang awak, saya sayang nora, lastly abang sayang nora, " lagi ape? sayang dan sayang.. ade ke orang lelaki asik nak menjawab macam tu berpuluh kali menda yang sama sahaja? huhu.. tengah couple - couple boleh lah kot cakap mcm tu...atau diawal perkahwinan.. lepas kahwin.. harammm da kot? huhu..


Merasuk dah....
arhhh.. lagi sekali sudah merasuk minda aku... pelbagai soalan yang membuak-buak dan merasuk jiwa hati gadis-gadis dan wanita yang menontonnya.. aku juga tak terkecuali. huhuu.. dan mesti pernah terbaca surat dari Puan Nowa mengenai drama Nora Elena ni..huhu..aku dah tak ingat nama blog puan nowa ni. so aku terjumpa kt blog anessyamila ni. so kredit to her. hehe..


Kau iras aku ke atau aku iras kau??

lagi2 ada yang mengatakan muka Nora elena tu macam muka aku.. ehh muka aku macam nora elena....ehhh... entah lah.  Please lah, sila jangan bagi muka aku terlebih kembang dan *terperahsantan kat sini...adehhh...



 Ape yang sama? tang mata? tang hidung? atau tang pipi? tang mulut? 
tang gigi ada lar kot kt ct saleha tu ..ah.haaaa....see jongang arnab like me lah tu..ahaks!
huhh. secara kesimpulannya langsung tak sama dengan aku okeyh!
 picture kredit : google
cemane lah nak sama.. dorang mana pakai tudung aku pakai tudung... huhhhuu.. sila bezakan sikit ye.. langsung tiada persamaan.. huhh! I Loikee Merahhh ;)
mau jugak selit gambor empunya tuan blog.. opcoz hokeyhh!  *gedix



Dulu Agnes Monica dah, tengah hangat cerita Jelita dan lagu bunga Matahariku tu..huhu kalini nak sama dengan Siti Saleha plak.. huhu aisehhh orang yang cakap.. bukan aku yang cakap okey.. mesti lepas ni kalau ada budak-budak atau mak budak *a.k.a saudara-saudara aku lah, coz dorang lebih mengenali aku* kalau dorang layan lah drama Nora Elena ni, comfirm datang rumah "Kak Yong muka Nora Elena tu macam kak yong lah..""kak yong ke yg berlakon?". mak aihhh....terkedu aku tanpa berkata-kata..
Hari tu juga dorang panggil aku kak Jelita.. wah wahhhh.... sungguh kuat dorang ni 'jekkk' aku....sengaja nak bagi pipi gebu aku ni mengembang sebaik mungkin... wakakaaa...
Jekk = membodek



cik areja : tengok lah lagi, tengok lah lagi cik areja.. sampai kepala plak jadi biru mcm laut kat belakang tu yek!! huhhh! 


Ada part yang aku tak suka dalam watak drama ni bila tengok Siti saleha ni berlakon watak Nora Elena sebagai gadis yang suka memakai skirt tapi tak tinggal solat.. huhu.. ada dunia sekarang seperti itu?? langsung tiada moral keagamaan dalam part ini..hishkk!

5 SuKe KoMen..:

hehe ko pun domam jgk ek..
abg kaze la bukan abg kepala bergetar, tu nama blog.. bila kepala bergetar hehe

ehehe.. alaa saje jek abg kaze, nama blog abg kaze best..huhu.. thanks a lot ye ;)

hehe, aja..ade kot iras2 mereka berdua tu ngn aja. tapi sekali imbas jer la..dua kali imbas, aja tetap aja yg lg comel dr mereka berdua :)

naz, yg tu aja tak letak gmbar muka aja yg full, malu sehh.. takmo lar dikatakan sama.. tak best.. hehe kita kena jd diri kita sendiri..takperlu jadi diri org lain..eheh tq naz ;)

tengs sebab kreditkan saya ya

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More