Apr 26, 2011

Oh, aku dilamar cinta kanopi......

Tiba masanya untuk aku fikirkan mengenai blog aku yang sentiasa sunyi dan sepi apabila aku dilanda kesibukan.. 

Alhamdulillah, final exam aku dah abis hari ni (last day)...Yes! aku dah MERDEKA! MERDEKA!


kenapa decoration meja & canopy macam ni pernah muncul dalam mimpi aku eh?? 
cuma lokasi sahaja berbeza... wass wasss debabasss......santek kan? decoration macam ni lah yang aku dok bayang-bayangkan canopy aku nanti sebelum nieh... dengan lilitan daun2 tuh.. huihh mantap! Garden Style.. sila belajar dan buat deco seperti ini jika anda mampu :) Insyaallah...!

Aku tabik pada blog ini dan gambar ini juga sumber daripada blog ini... Decoration untuk wedding event semua mantap abis.. i loikeee!


WOoo..woo MERDEKA itu untuk seketika sahaja.. bukan untuk selamanya.. kalau selamanya, ofcoz target aku planning untuk berumah tangga la pulak.. hak3..dengan decoration pelamin, baju, guesst canopy, table set, hantaran,  sesi photoshoot gempak punye....


ehem..ehem...(tampar pipi sendiri jap!)..owh bermimpi rupanya...

Ehh...ehh itu bukan prince charming aku tuh! salah orang...hohooo
Cuma aku suka lokasi photoshoot yang diambil atau dibuat oleh ayah sedara aku sendiri, pakcik aku ni dah otai.. lama sudah dia berkecimpung dalam dunia photografer, so semakin lama semakin cantik gambar-gamabr dia, otaii dah nie.. rumah besaw, kereta besaw, bini besaw..ehh silap.. bini die cun...
Lokasi di Terengganu jek nie...tapi entah kat mana.. akan aku cari jugak nanti nieh... ;)

Ofcoz lar tidak lagi utk semua itu.. masih bermimpi-mimpi lagi rupanya...adehh...belum mencapai ke arah itu walaupun sudah mengigaukan si 'prince charming' yang segak-segak itew.. ;) 
 (lagi sekali tampar pipi kiri kanan aku nie!..buang tebiat dah nie...!

Neway, masih ada 2 semester untuk aku tamatkan study aku kat OUM ni.. fuhhhh... kusss semangat...cepat lah masa berlalu untuk aku mendapatkan segulung ijazah dengan bangganya nanti.. Insyaallah.. :)


Aku tak tahu nak cerita apa malam nie (dah byk aku bercerita kt atas, masih tak tahu lagi nak cerita apa?hampehh..).... nak cerita bab kanopi aku tu ofcoz lar sememangnya tak sudah-sudah, nak update pun tak ada bahan, kalau aku cilok gambar-gambar dalam google kang ade yang cakap aku ni memplagiat hak cipta terpelihara, kalau aku letak resources dari mana pun rasa tak ORI sebab bukan hasil kerja tangan aku yang kreatif itewww....(sekali lagi bg pelempang kt muka dak nieh!..haishh).. 

Seriousss aku memang tak suka mencari pasal dengan mencilok hak cipta terpelihara orang..  So, apa yang kau hendak biar lah aku usahakan sendiri. walaupun sedikit lambat atau maybe terlebih lambat......redhooo....janji aku dapat apa yang aku nak...tak gitu kawan-kawan? :) so rerajin lah korang datang menyemak kat blog business aku ni ye..
Maaf lee, blog kanopi aku masih under construction..masih tak byk gambar untuk dijadikan sumber inspirasi pada client aku
Aku masih baru dalam business nie.. :) sila menyokong..hehe.. kamu dan kamu yang membaca adalh sumber inspirasi aku untuk aku majukan business aku ni. Insyaallah :)

 
Sumber  : Mr. Google..tq


Sumber  : Mr. Google..tq

Ini lah Transparent Arabian Canopy tu.. rental dia ofcoz lar bukan harga biasa-biasa okey.. lingkungan RM300 keatas berdasarkan reseach aku lah tadi.. Dan kalau aku nak buat sewa kanopi seperti ini di Terengganu agak-agak ada orang tak nak sewa ngan aku kanopi sebegini??? nak suh ayah aku buatkan kanopi macam ni no problem kot ;) (ofcoz lah sebab aku juga menjual dan membekal kanopi..hehee)

Dalam asyik aku buat servey decoration canopy ni macam-macam style lah aku jumpa, dan yang latest jenis Transparent Arabian Canopy (spt gambar diatas).. haishh maybe sekitar pantai timur ni kurang sket kot rental untuk jenis canopy macam ni, almaklum lah kebanyakkan buat majlis di siang hari, kalau disiang hari tu tiada matahari tak mengapa juga, ni panas terik siapalah nak pakai transparent canopy kan? melainkan majlis itu diwaktu malam then dihiasi dgn lampu lip lap candlelight huihhhhh.... dengan decoration ala-ala white lace tale tu.. sweet garden....

Then...

Lepas tu mula lah aku berangan-angan nak kan majlis aku ala-ala style macam tu, kemudian ditambah lagi aku merapu dengan decoration yang indah - indah di hari majlis aku... aku tak terfikir pun jenis dress apa yang aku nak pakai, tapi fikirkan decoration hantaran, guess canopy, vip table set decoration, pelamin decoration, make up, Hand bouquet dgn orchid fresh flower...mak aihhhh..aihhh aihhh!! ~pengsan~


Sumber  : Mr. Google..tq

Haishh.. Hand bouquet ngan orchid fresh flower idamanku.....Kalau permintaan seperti ini dgn ibu aku, agak-agak dia pengsan tak? sebab dia peminat orkid tersohor... miahahahaa....siap dengan hantaran pun deco nye bunga orkid juga.. hohooo

See.. see.... seriousss aku dah memang betul-betul nak kene penampar lagi pelempang kat pipi muka aku ni, nampak sangat dah ada ala-ala fairy tale yang tengah  berterbangan di sekeliling aku nie.....huishh

cemane lah aku nak upadate blog business aku dengan sebaik mungkin?? kalau setiap kali aku buat research mesti berangan ke tahap baik punya mimpi.. kalau betul tak mengapa juga.. ini tidak... hohoooo....

Then mulalah lepas tu aku menjadi malas..... so, masih terbengkalai lagi.. tapi jadual job aku tersusun rapi tau! client service mesti pantas bertindak... :) harga rental aku standard mengikut harga pasaran dan ada diskaun sempena cuti sekolah.

korang-korang yang dah nak menamatkan alam kebujangan tu, dan memerlukan canopy silalah calling2 aku di no ini 013-9868904 atau 017-9737986 (Cik Areja) atau email sahaja hnhilhament@yahoo.com..

sekian merapu meraban dari cik areja di malam kemerdekaan exam :D

cik areja : Owh prince charming.. aku merindui mu..dushhh! (ambik kau penumbuk satu!)

5 SuKe KoMen..:

wahhh..sweetnye.make sure one of it is yours dear..hihihi.

aiii dear...mcm da tak lame jek tuu, heheh ^^
jgn lupe jmput taw :)

jom singgah entry baru :)

Rezeki Cintabunga mencurah² ke dalam gandum! heheh

Sis ana,, heheh Insyaallah... bakal menjadi kenyataan ;)

cintabunga, hehehe insyaallah... lame sket lagi..hahaa...

SAPE BOLE TOLONG CIK BUNGA INGATKAN PASAL NIE, PLEASEE :(


cik bunga bengang ar publish entry tp tak kuar kat d/board.. da tukar ke auto pon die mintak kite set date & time utk publish.. tolonggggg~~~~ :(

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More