Mar 20, 2011

Orkid oh Orkid Ibu..

tau jelah cuaca sekarang tak menentu... lagi-lagi hujan lebat lepas tu panas terik semacam.. apa-apa pun aku bersyukur negara kita Malaysia selamat dari bencana alam..alhamdulillah.

 
 
ade awek skodeng.. heee

ok aku nak cerita sikit mengenai orkid oh orkid ni.. ada sesiapa peminat orkid tak kat sini? sila angkat kaki..pergi kedai pokok orkid, beli sendiri! yehahaha.. *kejam.
tapi bagi peminat orkid ofcoz bersanggupan habis beribuan ringgit pun tidak mengapa asalkan sedap mate memandang hati pun puas.. betul tak?



so, termasuk lah ibu aku nie.. sangat fanatik dengan orkid-orkidnya... belaiannya pada orkid-orkid tu mak aihh... aku pun naik jeles tau! disiram, dibaja, kadang tu siap berbual lagi dengan pokok-pokok orkid ni " Pokok orkid kalau mu tak tumbuh bunga, aku tohok mu dalam perigi.. doh lar jauh aku import mu dari Cameron Highland" haa lebih kurang begitu lah bebelan nye.. Tapi ibu aku sgt comel klu tengok gelagatnye..hehe. I lOvE my Ibu :)

orkid ni berbau wangi...

kadang tu aku petik sekuntum pun terus kejar aku keliling meja kat dapur tu.. "Kenapa petik bunga orkid ibu?, doh lar susah nak tumbuh...." yehahhaha... aku ni pun satu, takleh tengok menda-menda yang comel-comel dan cantik nie, terus jek jari aku gatal nak memetik bunga orkid tu langsung letak di kepala ala-ala perempuan melayu terakhir gitu... :) lagi-lagi ada satu jenis orkid yang bau nya sangat wangi. best.. fresh flower..

boleh lar aku buat untuk hantaran bunga-bunga orkid ibu aku ni.. yehahah.. *kejam lagik!


0 SuKe KoMen..:

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More