Dec 3, 2010

Si Penipu pentas lakonan jiwa



"Seakan pentas Opera... adakah aku sedang memerhatikan apa yang aku nampak didepan mataku waktu ini?? adakah aku hanya perlu menggeleng-gelengkan kepalaku tanpa berkata apa2? Hanya biarkah sahaja orang tu berlakon dengan watak yang direkanya sendiri??!


Betapa banyak nya perasaan cemburumu, hasad dengkimu, egomu, kerasukan duniawi yg kau idamkan hanya sementara telah menjadi pujaan dimatamu..


kau begitu kuat melayan nafsu badai yang bergola dijiwamu... tapi aku tahu fikiran dan mindamu kosong.. mencari sesuatu yang dunia, berlakon setenang air dikali. bertalam-talam muka di jiwa minda... 


aku tahu kerana insan kepada insan yang menyakiti mu, kerana takdir kau bukan senang dan juga mewah, kau memberontak jiwa kepada takdir yang mengundang....


semakin hari semakin aku sedar kau sedang berjalan di titian dusta. kau penipu! penipu ! dan penipu! hanya kerana kerakusan jiwa yang ingin kan kesenangan!!!!"

note : Jika aku teruskan bersahabat dengannya... bad happen akan menimpa aku... semakin hari semakin banyak yang Allah nak tunjukkan padaku tentangnya.... Ya Allah aku dah serba salah.... Ya Allah.. apa yang harus aku buat sekarang? aku sudah dalam dilema....

1 SuKe KoMen..:

Kekdg petunjuk Allah itu terbaik utk kte...ambiklah iktibar dr ape yg berlaku.Bersahabat itu boleh..tp biarlah dgn yg boleh menjuruskan kte ke jln yg benar. Jiwa muda yg memberontak memungkinkan kte hanyut bersama mereka yg hya memndang kesenangan yg sementara..sis mu ttp mendoakan yg terbaik buatmu dunia akhirat yer yayank..!!

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More