Dec 27, 2010

Penat menanti penghujung 2010

Ibu : "the end of disember tahun 2010 ni ibu dah CLOSE.."  *uikk ibuku speaking*
Areja : "close apa ibu?"
Ibu : "calon2 yang akak ada tu, semua diam seribu bahasa...So ibu tak terima dah semua!!"
Areja : "Ohh.. takpelah kite cuba yang lain plak.." *sengeh mcm kerang busuk..boleh ke gitu?*

Perlu kah aku berserah pada Allah tanpa berusaha mencari jodoh?? Sedangkan ada yang mengatakan "Jodoh tak perlu dicari, ia datang dengan sendirinya jika takdir sudah tiba" owhh bolehkah begitu??

Rasanya macam subsidi plak, nak itu nak ini semua tunggu dan berharap tanpa usaha.. bolehkah Allah hendak memberi 'subsidi' itu sedangkan usahanya tiada??

Mustahil.. bagi aku semua yang berjodohan pasti mereka ada usaha walaupun sedikit, dengan keberkatan doa dan usaha Allah makbulkan jodoh itu...itu lah takdir kita yang ditetapkan NYA... betul tak? kecuali ajal maut...

Areja :
Penghujung 2010 apakah yang patut aku settle kan ??
1. Close akaun syarikat, utk buka akaun baru pula pada tahun 2011 nanti..
2. Memilih yang terbaik untuk masa depan aku..
3. rasanya dah tak ada apa lagi yg perlu aku 'kemaskan' jadual harian aku untuk hujung tahun nie..banyak yang dah settle kot.. hehe
4. Alhamdulillah

Awal tahun 2011 apa yang aku patut mulakan??
1. Buka akaun baru syarikat untuk permulaan tahun 2011.
2. Dah ada yang setia :))
3. teruskan usaha diet aku sampai ke berat ideal
4. tumpuan pada study sepenuhnya..
5. Insyaallah

0 SuKe KoMen..:

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More