Dec 16, 2010

Ngidam nak make up

Cerita Dua kertas Putih

Uiks.. selesai dua paper exam petang tadi. entah lah rasa macam tak confident je aku menjawab soalan tadi. apa yang aku study semua tak masuk, ofcoz sebab last minute. nyesal? tak kot~

sebab aku dah study sebelum paper first, 3 hari sebelum paper kedua tu. paper pertama ALhamdulillah aku dapat menjawab semua esei so hendak tembak secara tepat dan selari berkemungkinan aku boleh score. InsyaAllah.  Tapi untuk paper second nie, mak aihh.. rasa nak konyot2 jah kertas soalan tu.. semua format baru sampaikan soalan pun baru-baru. dah tak ada clue yang sama dengan paper final yang lepas-lepas, seperti rujukan sebelumnya.

Rasa nak melayang pun ada jawab exam untuk paper kedua petang tadi.. sesi tembak secara tidak tepat berdas-das aku lepaskan.. fuhhhh... dalam masa 45minit sahaja aku menjawab dah siap!! Masa diberi 1 Jam Setengah.. huhu.. Tawakkal~

Berbalik pada tajuk post tadi.

Ohh.. rasa macam aku dah lama tak buang tebiat. make up sana sini.

Sebelum ni post entry aku banyak juga menceritakan perihal make up dan gaya make up yang aku suka.

tak sah kalau aku tak conteng muka aku dengan alatan make up. *senyum*

Mata aku yang selalu kemerah-merahan.. adakah tidak cukup vitamin?? vitamin apa lagi yang kau nak wahai mata??? *macam lar aku ni selalu makan vitamin, ada lar kot sekali je tu pun ibu yang suruh.. haha..hampeh*

Nampak sangat pipi aku kiri dan kanan telah menanam bibir aku sedalam mungkin.. sudah menunjukkan aku yang semakin menternak lemak disitu... T_T

AKu akan mengenakan Make Up bila aku :


Berurusan dengan client atau urusan lain-lain
Bila BOS sudah memberi arahan, pergi jumpa si pulan si pulan, pergi urusan itu ini... haaa..... start la jari jemari ku memegang eyeliner, maskara and lip gloss. walaupun sikit aku akan tetap touch up muka aku nie.. tak sedap rasanya hati kalau tak mengenakan benda alah tu.. rasa macam tak confident untuk berhadapan dengan client..lagi-lagi kalau dengan heels aku!..Ouchh..~perempuan.....

Office

Ke tempat kerja, kadang tu aku langsung tak mengenakan make up.. neutral look lar katakan. :)

Hang Out bersama kawan-kawan(Girls Only)
Haa.. time ni lar.. gila mendadak aku make up.. kalah mak andam.. make up over sket.. tapi keluar dengan kawan-kawan perempuan sahaja okey! best ;) dan diikuti kawan-kawan aku juga turut ber make over sama, dan mulalah bakat jari jemari aku ni teserlah apabila dapat eksperimen kan muka dorang ..huhu. 
erghh.. *tetiba rasa rindukan bff*

Bersama Family..
Yup, kalau dengan family pun aku kurang sket lar make up - make up ni.. ape sebab?? lebih selesa begini lagi pun dorang dah tengok aku dari kecik sampai lar sebesar -besar manusia ni, so buat apa aku nak make up - make up kan?? neutral look suda... kalau hang out ofcoz la.. kadang tu kalau aku rajin, make up juga, kadang tu langsung tak sentuh.. huhu..


Date.. Ops!
May be ada setengah gadis kalau keluar berdating akan dress up dan make up secantik mungkin untuk someone.  Tapi aku?? huhu cukup lar sekadar maskara dan eyeliner, itu pun tengok mood.  Paling baik pun aku tak make up terus.. wahahaha.. dating sangat ke aku nie???

Period time...
Ahaks!. kalau aku cakap aku seorang je perempuan yang suka make up time period, tipu lah!! ramai je awek-awek di luar sana akan make up berhabisan time period nie.. sebab, time ni lah tak perlu nak tanggal-tanggalkan make up untuk mengambil wuduq dan bersolat, So dengan senang hati bertahan lah make up dimuka tu lebih dari jam dan ke jam seterusnya.. Hooyeahh.. sampai bawak ke tidur pun boleh! hambikkk...termasuk lar aku.. huhu...

Ok sekian, pasal make up make up.. huhu aku nak rest, nak tido, nak layan jiwang, hehee.....jumpa lagi next entry.. Assalamualaikum kepada pembaca muslim dan Salam Sejahtera kepada pembaca non muslim ;) Nite~

3 SuKe KoMen..:

amik kursus la ja..leh jd mak andam..side income :D

heee...naz benda wajib eyeliner, maskara n blusher. tak ske pkai lipstick...naz pakai lip balm jer.heeee

Hana : hehe... side income? yang full income ni pun aku tak sempat nak kejar.. ape tah lagi yg side income..heh heh.. make up utk suka2 jek yank oii.. dtg ganu lagi k, nanti aku make up mu lagi..hehee

naz : hehe same lar kite.. blusher tu kdg aja pakai kdg tak jugak.. tgk keadaan hehee

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More