Nov 4, 2010

JoM susun PuzeL

Oleh kerana Exam da abis..Jom layan puzel!  
Nasib lar markah exam math budak2 yang aku mengajar ni power2... Alhamdulillah aku ucap tahniah dan bersyukur sangat-sangat..Yang sorang tu dapat 94% dan yang sorang lagi 97% untuk markah paper math, ofcoz le aku tanya subjek matematik sahaja, sebab aku mengajar dorang subjek matematik sahaja, sepatutnya ada lagi 5 orang student aku, tapi tak hadir mungkin disebabkan exam dah abis dorang ingat period tusyen sampai waktu abis exam sahaja. 
Hmm.. Tuisyen centre pun satu.. sepatut nya bagi lar cuti pada budak-budak tu yang dah abis exam. Tapi tak apa lah yang tak hadir selalunya Fee dorang Tuisyen centre akan tolak.. jgn elaun aku yang ditolak udah... hek3.. apa-apa pun aku bersyukur budak2 ni faham apa yang aku mengajar.. :)

Adli and Sazri. Good Boy dear!

sangat tekun...padahal si adli (tshirt putih) dah 3-5 kali asik menggaru kepala.. huhu.. pening nak mencari yang mana padan dan masuk untuk susunan puzel tu.. aku pun.. ape entah lagi... hahaa.. itu pun separuh siap dari cikgu zie yang dari semalam dok bersusah payah menyusun...
Cikgu Aja pun nak masuk jugak! perut lapar sangat da time nie... menahan aje dansa2 dalam perutku sambil menyusun puzel yang membuatkan aku mengantuk!

 So, kelas malam ni aku plak yang out awal dari student.. huhu.. dah tak ada apa yang aku nak ajarkan.. semua student aku dah abis exam, bila ajak main quiz tak cukup orang plak. macam tak best.. ajak susun puzel pun tak sampai 15 minit dah garu-garu kepala dan ada yang dah mengantuk nak tidur..Lastly, aku balik coz tak tahan dah kelaparan yang teramat sangat.. aku pun tak tahu kenapa aku tersangat lapar malam tadi.. hahaa... okey lah time to layan Indon Jiwang vs Hujan renyai2... ;) ding dong! nite sume!


Impianku....musnah...

Untuk membuka sebuah pusat tuisyen macam berkubur macam tu sahaja kot, coz ayah aku macam tak yakin dengan business tuisyen ni. banyak risiko coz melibatkan ramai orang. betul jugak cakap ayah aku sebab orang yg terlibat tu client adalah student /ibu bapa, cikgu2 orang yang akn aku bagi gaji, last adalah kerani/pengurusan juga org yang akan aku berikan gaji nanti, yang memainkan peranan utama adalah student / ibu bapa serta para guru yang terlibat. takot aku tak dapat nak cover dorang, dan kerugian  terjadi. lagi-lagi premis yang aku hendak sewa tu agak mahal disebabkan lokasi yang sangat strategik. So, bak kate ayah aku. better buka business yang tak melibatkan ramai pengurusan. hanya melibatkan kita dan client sahaja.... betul juga ckp ayah aku.... aku masih memikirkan business masa depan aku.. bukan untk jangka masa yang pendek tapi panjang... kehidupan aku kelak....

5 SuKe KoMen..:

xpelah sbrlah.. hold dlu impian tu... jgn biarkan ia terkubur...
suatu hari nnti bila da ckp modal.. bukk blik pusat tuisyen idaman cik aja tu yerrr....

baideway.. ngelat ek buat puzel dr blkg.. susun ikut nombor...
haha.. cmne bllg tau?
sbb bllg pun cmtu gak kalo da xtau sgt nk susun.. muahaha :P

jd cikgu tusyen eh?
hmm, naz pon de niat nak bka bisnes sndri..insyaAllah, abes blaja nnt..bole kot :)
all da best okey dear.

belalang, thanks belalang.. Insyaallah rasanya macam tu lah... klu silibus pelajaran budak sekolah rendah dna menengah dah stabil skrg bru saya akan fikirkan balik utk bukan tuisyen centre.. buat masa skrg kene hold dlu.. huhu...
puzel tu.... hehee.. hah dah ngelat dah tu.. hahaa sebab terlalu byk 1000pcs. pening tau nak susun ikot gambar..hehe so, ikot huruf kat belakang jelah.. itu pun pening gak..keke.. :D

Naz, haah.. jadi cikgu tuisyen coz mencari pengalaman utk buka kelas tuisyen tp buat masa i hold dlu lah.. byk masalah plak.hehee.. orite dear. thanks ;)

ok, kalo aja nk bka tuisyen, sy nk anta resume mintak keja la. hehe...

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More