Oct 18, 2010

"Abang datang cepat, saya takut...."

Sedapnya pekena teh tarik panas2 lagi kaw pagi2 tadi..semasa dikantin breakfast bersama 2 peserta kursus. Alhamdulillah, aku selamat tiba di ABM Jenagor pagi tadi walaupun dalam hujan renyai2 dan cuaca yang sejuk lagi lembab di pagi hari... :)
"ada dua lelaki sedang mengekori"

''
"abang datang cepat, saya takut"
2 SMS yang terakhir daripada gadis yang hilang di kuatan ketika membeli belah barangan persiapan perkahwinan.

Sambil menikmati teh tarik panas dan sandwich, aku membelek utusan paper hari ini. satu topik yang menarik perhatian aku kisah gadis yang hilang ini...



Rozaliya (nama pun cantik) hilang di kuantan pada 17hb Oktober 2010.
Semoga gadis ini berkeadaan selamat dan cepat ditemui... Moga Allah melindungi beliau. amin..


Sabariah merayu orang ramai mengenali atau mengetahui di mana Rozaliya berada segera menghubunginya di talian 019-9418016 atau 019-9178016 atau mana-mana balai polis berdekatan. [HM]

Apa yang aku kesalkan, sudahlah Tunangan orang.. cantik lagi, cute miut lak tu.. lagi-lagi orang Terengganu..
KENAPA MEMBIARKAN GADIS ITU BERJALAN KESEORANGAN???


Di tempat umum lah selalunya berlaku penculikan.. bila rasa takut macam-macam boleh berlaku..
kalau aku pun boleh jadi kelam kabut macam tu bila berjalan sorang-sorang di tempat awam.. Alhamdulillah aku jarang keluar sorang-sorang walau dimana aku pergi sebab pesanan Ibu dan Ayah adalah di UTAMAKAN... kecuali terdesak.. seperti kesibukkan aku dgn kursus salam minggu ini.. Hanya Allah sahaja tempat aku berlindung...

dan pastikan berjalan tu jangan lah berseorangan walaupun ke tandas.. kalau peneman tu lelaki jgn lar plak joint masuk ladies room tu.. kang haru biru.. ko jd pak gard udah kt luar pintu tu. ehehe... yang penting awek ko, ibu, adik2 dan isteri ko selamat!!

sumber :
berita culik di kuantan gadis berasal dari Kemaman Terengganu.

Anjing Hitam...
Haa.. satu lagi aku nak cerita, pagi tadi semasa perjalanan ke tempat kursus aku, ada anjing tetiba melintas dari dari jalan seberang, break mengejut ko anjing tu.. bukan aku yg break mengejut (tp break jugak lar smbil mengelak).. heee
kecut perut aku tgk anjing terus menuju ke arah aku.. gile hape anjing tu?? dah tau nampak kereta laju boleh lak menatang tu melintas lepas tu patah balik. lori dan viva tepi aku pun mengejut jugak breaknye..time tu aku dok di jalan lorong tak memotong.. (teringat kes excident babi hutan langgar van ayah aku semasa perjalanan ke kelantan raya ke-5 tahun 2004 dulu...) time tu bwk 70-80km/sjm gak.. aisehhh

Esok ade lagi 3 hari berjuang dengan kursus Landskap. Hope perjalanan aku selama sejam pergi dan balik ke Jenagor selama 5 hari ni dan drive sorang2 lagi tu.. Moga dipermudahkan dan selamat sepanjang perjalanan.. Moga Allah melindungi aku dimana aku pergi dan berada.. amin amin....

ok nite semua :)






1 SuKe KoMen..:

doakan selamat dalam perjalanan nnti :)

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More