Aug 29, 2010

Ni lah orang Perempuan!! orang Lelaki sila bersabar yek!!

Tarik nafas..! tarikkkkkkkk... [sedut la udara bersih2 ye..].. ok hembus... [ahhhh...] tarikkk lagi..... sedut nafas tu.. [sedutttt.....] hembus.... [ahhhh.....] jangan ade yg termasuk lalat ke nyamuk ke lam mulut tu sudah le.. kang tertelan ada plak yang terbatal tu...... so ati2 semasa menyedut udara segar tu ye...



Ni sape yang ambik gambar nie?? gedik jek sempat lagi memosing lam butik CR nie..
time ni sempat gak merembat sapasang wedges.. hehe..

ok sabor jek lah... orang perempuan kalau time raya jek.. tak shopping tak sah.. ! korang sokong tak fakta yang saya bagi nie?? kalau tak hari raya pun same juga.. cuma time hari raya tu UP sket la, kalau dapat shopping raya tu untuk 4 pasang baju, handbag, kasut, tudung, tak sah.. tambah lagi sket.. alat make up.. [mcm aku jek? ehh... silap org!] haahaa...

So, cemane persiapan korang semua hari raya nie? bersederhana cukup la yep.. :) saya rasa saya pun bersederhana juga, Insyaallah... kalau ikutkan tahun lepas 7 hari raya 7 pasang baju, kasut plak nak yang sandle sepasang, kasut sepasang, heels sepasang, tudung plak ckup sepasang ngan baju. makk Oiihh.. kalah datin. botak kepala ayah.. huhu... tahun ni Alhamdulillah, 3-4 pasang pun jadi la.. orang lain ade yang rotate kot.. hope orang lain tu dimurahkan rezeki nya dapat pakai baju baru-baru mcm orang lain jugak.. Insyaallah. jangan bersedih ok. smile-smile :)


Yeay.. siap dah bab cat mengecat nie....
Haa.. nak tunjuk pic saya bekerja selama 14 hari 14 malam mengecat dinding rumah.. rasa nak termuntah pun ada.. snap sikit-sikit je masa tengah layan hindustan petang td.. see da picture..



Nampak mcm masih bertaburan.. hehe al-maklumla masih dlm maintainance... belum susun perabot, tapi ptg2 td dah susun.. yang tu tak payah lar nak view..hehe malu-malu.. rumah tak lawa sangat pun.. yang penting mak dara dan anak dara tu yang penting, vouge gitu time-time mengecat.. kecoh serumah. ~ :)

Balik-balik ibu asik ulang ayat sama jek, "aishh kan best mengecat rumah ni utk sambut menantu." lepas tu ada lagi hari lain plak "hum..mengecat ni utk kenduri kawen akak lambat lagi..bile awu nok mari.." ade lagi.. tapi saya tak ingat...hahaha tak ke korang rase ayat ibu saya cakap tu mcm lebih kurang same je kan? huhu...
almaklum lar ibuku tercinta.. selagi 'Mr.Right2' tu tak sedar-sedar akan kebahagian yang dinantikan selagi tu lar, kak Young disini mendara sampai ke bila-bila...
[uihh ayat tak leh blah!]

Serios... tak suka blinking-blinking... tapi se'simple' mungkin untuk blinking tu saya dapat menerimanya.......

Beli tudung mahal-mahal tapi kedekut gila tokey tu nak letak belian kristal yang aku request, sebijik dua jek pun.. yelah tengok tudung yang lain-lain.. masyaallah.. buleh tenggelam orang yang pakai tudung tu.. bercahaya-cahaya kepala si pemakai bila blinking kristal tu sahaja yang menyerlah.. hohoo.. ku tidak mahu seperti itu....

So, sesi nak menjimat dan buat apa yang saya nak.. rajin-rajin lar menepek itu belian kristal sendiri.. apa nama belian tu? belian kristal savorsky? tak igt da ejaannye.. mcm keypersky jek.. hehe... layan je lah gambor nie..



Berpeluh aku dok buat menda alah nie... permintaan ibu wajib ditunaikan jugak :D




Ini baru 4 helai siap.. ada lagi 6-8 helai yang masih menuggu turn.. comfirm lepas ni kalau adik-adik saya yang lain tengok (dorang belum balik lagi..) terbeliak mata.. "Kak Young..! Mauu jugekkk.. mau jugekk... seperti itu..." huhu gedik2...!

Teka lar mane satu kah tudung saya??? hehe... kalau tepat saya bagi kiss! hahaha....



Ini kah???



hum..yang ini??



atau yang ini??

Jawapan tak dpt dipastikan dengan kesahihan yang ada.. muahahaha...
keep secret.. :)



peewitt..nak kiss tak nak kiss tak?? nak bg nie.. hohoo..

[Tolong blah kalau sesiapa menyampah, saya dah mcm terlebih menggedik jek ni! haha]

huk3.... yang last ni shawl muras2 jek.. 10ringgit.. huhu. test2.. bole laa buat raye.... :)

shawl ni jek saya punye yang dpt saya bgtau..hehe... tudung-tudung yang blinking2 kat atas tu ibu saya pun ada, saya pun ada, yang adik-adik tak masuk lagi..hehe.. basi la weyy kalu gtaw sape2 punye kan.. tunggu le lepas raye.. saya upload gmbar time raye plak..


daa.. nak tidoo berat sebelah je rasenye mata ni.. huhu
wokey, selamat membuat persiapan raya ye kawan-kawan. ceria-caria selalu.. tak mo tekan-tekan.. rileks-rileks sudah.. hehe...
Ok tata...





5 SuKe KoMen..:

memang dah lebih mengedik pon...haha :P nnti raya leh lah g umah cik areja kn? hehe...rumah dah cun, kuih bagi cun jugak ye... :)

syed, haha.. ofcoz le cik areja kan suke mengedik2..hehe harap tak serupe itik mengedik jep.. hehe kuih raye insyaallah minggu depan yep!..

mnggu depan g smyag terawih lah kak...sibuk wat kuih puloks doh....

nanak kissh ? muehehehehe .
akak , best nye baju raye byk ea ^__^
ahha , rumah cantik la akak . hihi . ble knduri nt jmput taw ^^

syed, hehe teraweh ofcoz pergi la.. lepas tu leh buat kuehh..ishkk 10mlm terakhir tu kang..

raihana, hek3... takde lar byk 2-3 pasang jek..Insyaallah entah bile kenduri tu dik..huhu.. berangan jek byk..

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More