Aug 26, 2010

Mood terpesong...

Alahai...


Alahaiii....


Oihhhhh....

Buka blog tekan 'New Post' ingat nak publish story baru.. tapi bila start nak menulis je.. idea hilang.. nape eh? humm.. letih nie.. siyes letih.. tiap-tiap malam saya dok mengadap dinding rumah ni.. ye.. rumah ibu dan ayah saya.. rumah saya juga.. hari-hari mengadap warna putih dan kelabu.. siyes.. putih.. orang sekarang mana nak pandang warna putih pada dinding rumah.. Orang sekarang mesti pilih warna pink, hijau merah kira berwarna-warna la... huhu..

Sebenarnya dalam seminggu dua ni saya asik dok mengecat dinding rumah nie. sudah saya ceritakan post sebelum ni. seminggu dua hanya saya seorang sahaja yang mengecat.berpeluh-peluh tiap-tiap malam excercise (btol ke aku eja? lantak le asalkan bunyi same.. ^_^) . mak oii... sabow jek lah.. ibu saya ada jugak tolong.itu pun kalau dia tak ade kerja lain... Idea? konon nak buat decoration 'suci' style ( mane dpt deco ni?) hahaa... tu dia.. gabungan idea ibunda dan anakda tercinta..



Malam ni kerja-kerja pembersihan bekas cat-cat yang tercomot tu, kemas-kemas sket. esok Insyaallah susun atur perabut balik. susah jugak masa bina rumah ni ayah saya plan ikot suka die je, skrg bila nak deco rasa mcm tak ckup ruang je.. hum.. buat je lah sekadar yg termampu.

kadang tu time-time mengecat ni terkenang juga, sok-sok nak bertunang nak berkahwin tak payah lagi saya nak cat-cat rumah.. putih suci a.k.a PearL colour (bak kata adik saya ateh 'jgn sebut putih lah kak, no class okey, sebut PearL colour gitew'.. ok gedik sgt adik saya nie! huhu) adalah lebih mudah nak match kan dengan deco majlis saya akan datang.. huhu bila tue???

Berangan laaa cik areja!! yang mane satu pun belum menjadi pilihan dihati... mengharap pada yang belum sudi, sudah tentu ia belum pasti.. so jangan nak berangan okey!! huhu ~very sad~ T_T ................... kadang tu benci jugak dengan Love Story saya nie.. tp apa nak buat... hanya Allah sahaja yang tahu dan DIA lah yg menakdirkan segalanya....

panjang lar plak story saya.. penat penat... tapi bole bercerita lagi.. ha haa.. itu yang best bila idea tiba-tiba hingap! hingap! satu persatu.. lalalalaaa...



hum.. petang td jejalan sekejap di taman yang belum siap belakang kampung cina kuala terengganu ni.. tempat tu dinamakan Taman Warisan Persisiran Air Kuala Terengganu. Cantik sangat-sangat, tu belum siap lagi.. klu dah siap nanti.. ofcoz bertambah cantik... gambar?? hehe.. mesti laa dengan Mr.S my photografer. kuar jejalan sebelum berbuka ptg td.. accelli saya tak berbuka puasa dengan dia pun... dah nak masuk 16 hari berpuasa, satu hari pun tak pernah lagi berbuka dengan dia... tak macam mula-mula dulu, kenal tiap2 minggu mesti berbuka sama-sama dan ke masjid berterawikh sama-sama.. Owhh saya sangat rindukan pada masa tu.. dan bulan puasa tahun ni genab 4 tahun saya mengenali Mr.S.. Hope dia selalu happy dgn life dia :)

OK lah.. kita sambung di lain hari yep..! dengan keadaan gusi gigi saya yang makin membengkak ni dan ttak reti2 nak surut bengkaknye.. amat menyeksakan pipi saya yang makin menembum nie.. haha... hope 2-3 hari menelan ubat tahan sakit dan antibiotik ni dapat mengurangkan bengkak yang best nie... kerana ubat, saya semakin kuat menjadi 'sleeping beauty' baik punya! huhu.. ok nite!..

Selamat bersahur semua. ^__^

7 SuKe KoMen..:

cik aja nak nikah dah..fuiyoo..jangan lupa ajak eh..

Waahh...dah siap ngecat eh? tap bakpe lah cerita ni kejap sal ngecat, kejap sal nk kawin/tunang kejap sal jalan kt taman...huhu.... :) ABCDEFG eh? heheee...

a little, hehe bukan lar.. berangan bole.. huhu..

syed, dah..tgk le tajuk tu mood terpesong kan.. mesti lar jap cite ikot mood lain jap ikot mood lain.. sebab tu mcm byk je cite nye..huhu

banyk betol mode cik areja nih...huhu..
safe mode ade x?

syed, mood raye de.. safe mood lam Os comp jek :P

kalau nak lagi senang..balut semua perabut dalam umah awak atau kat tempat yang tak nak kena cat...pastu pasang bom jer....haa..haaa..mesti meriah raya thun ni tanpa bumbung umah..hee..hee..lawak jer..any how..selamat berkrja..

mr.chenta macam mr.bean nye style jek.. hahaa.. tak mo tak mo.. alhamdulillah da siap sume.. hek3

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More