Jun 26, 2010

Saya terkenang akan kehidupan ini.

Ops! bateri dah cas penuh..... ok.. kuasa boleh digunakan sepenuhnya utk menaip... [senyum sorang2]


Ohh.. budak ni dah makin tembum... tapi saya suka dgn pic nie.. old potret ;)

Hari demi hari... pelbagai rintangan yang berlaku... hari demi hari saya lalui dengan ketabahan..
merungut, mengungkit tak lekang dari bibir dengan senyuman.. ya saya tahu kadang tu tidak ikhlas, kadang tu tidak jujur meniti hari utk yang seterusnya.. kadang tu tanpa berkata apa-apa saya teruskan saja.. Insyaallah ketika itu hati saya datang dengan penuh keikhlasan... :)

Apa yang berfikir sejenak di hati saya... moga ada yang lebih baik dari yang hari nie.. menghitung hari demi hari.. bekerja, belajar dan mengajar hari demi hari masa dihabiskan begitu sahaja... di rumah, menguruskan rumah, mengarah pada adik-adik, memarahi mereka jika ada yang tidak kena di mata saya.. Ohh! itu lah penangan kakak Sulong...


Diner satu family sempena Father's Day & Birthday Ibu.. Wish you all with Happiness
Love your daughter & Son ;)

Hujung minggu..sememangnya membosankan bg saya tapi kadang tu terasa juga penat, serabut, lelah dengan telatah nenek, menguruskan makan pakai mandi dan segalanya.. bukan selalu saya menguruskannya.. bergilir-gilir.. tapi dgn org lain tiada lah pula dia hendak mengarah itu ini.. tapi dengan cucunya terutama saya dan adik-adik perempuan saya achik dan ateh.ada saje yang diarahkan nya wal hal perkara kecil sahaja.. HUhuu.. tak mengapalah orang tua.. 2 malam berturut2 saya tidur dirumah nenek, oleh karana ayah cik dan cik ayu tiada ke dirumah. so, saya dan ateh menemaninya.. tak banyak kerenah diwaktu malam.. so datang pula kerenah saya, ateh dan adik bongsu saya pula merebut channel astro dan bergurau2 senda di atas toto yang melapikkan kami tidur di sisi katil nenek... bila mata dah letih kami tidur.............

"Membelai kucing dapat menghilangkan stress dihati..." betulkan fakta nie?


Donie yg notti... bijak lagi manja...

Yup.. saya sokong 100% sebab tu saya dan keluarga membela dan amat meminati kucing2.. dari saya kecil sehinggalah saya dewasa, kehidupan saya sentiasa diriangi dengan kucing-kucing. sekarang dirumah sudah ada 14 ekor kucing yang menjiwai kegembiraan saya sekeluarga..
siapa kata membela kucing ni menjijikan?? kotor?? bulu yang menyebabkan penyakit? bagi saya semua andaian itu saya ketepikan.... sampai skrg Alhamdulillah tiada penyakit yang dibawa dari kucing2 kami bela.. mereka meriangkan hati kami..kebersihan sentiasa dijaga.. kalau saya cerita bab kucing sampai esok pun tka abes lagi.. so just stop ;)


entah bila saya lukis nie? tak igt.. may be mase tgh bergayut.. ilham pokok ni terlukis kot.. huhu.. ape daa... ngah emo.. tp sekarang takde lah EmO2..huhu

"Bila nak kawin...?? umur bukan makin muda.."
Hari demi hari masih berlalu.. saya masih disini.. dan masih menghitung hari... bukan kerana saya ni terlalu memilih... mungkin hati ini masih memihak pada yang satu... mak sedara dan ayah sedara menziarahi keluarga saya di kampung ini persoalan itu sentiasa menghatui jiwa.. kesedihan dihati terpapar diwajah.. mungkin belum sampai seru nya... siapa yang tak mahu kahwin nikah dan berkeluarga??? Ada jodoh tak kemana... moga ada kesampaiannya suatu hari nanti.. Hanya doa sahaja yang saya panjatkan.. Insyaallah ;) Ok, just stop! :)


Latest.... saya yang tak reti dah nak ber diet.. huhu.. dah makin chumby :D

ok lah dah azan isyak.. takde pape pun yang nak diceritakan sangat.. cuma luahan hati saya untuk kesekian kalinya... moga Allah melimpahi rahmat & rezeki kami sekeluarga..Amin.

5 SuKe KoMen..:

comel giler..patutla ramai followers.. congrats!! ;p

kadang2 lagi bagus sembunyi dari orang tau saper kita..senang untuk luahkan semuanya tanpa orang tau..hope kamu pun akan happy2 k..diet sikit..bagi cantik2 macam dulu..hee..hee

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More