May 18, 2010

Seperti hari biasa...aku menghitung hari..

Alhamdulillah..
Nenek dah keluar hospital pada 17hb Mei 2010 pukul 5.45pm.
nenek masih berkerusi roda.. hope nenek semakin sihat.. walaupun banyak ujian terapi dan kena bwk jumpa doktor selang sehari utk cuci luka jahit, ibu dan ayh cik tidak berputus asa berusaha mengubat nenek. Insyaallah doakan nenek saya agar cepat sembuh.. moga dia kembali senyum dan berjalan seperti biasa..

fikiran memikirkan pada hujung bulan ini...
ramainya yang mengundang untuk ke majlis kawin. ape tah lagi dgn reunion..
haishh.. tak tau lh saya mane yang sempat nak pergi dulu nie.. tarikh undangan pun ade yang bertindan2.. syukur alhamdulillah kawan-kawan semua dah bertemu jodoh..Semoga mereka semua berbahagia hendaknya.. Insyaallah..

Temasuk juga BFF saya..kahwin tanpa khabar berita.. tak perlu lah ku ceritakan siapa dia disini...nasi dah menjadi bubur.. nafsu menguasai segalanya..
Pelbagai nasihat dan teguran demi kebaikannya, kerana lelaki itu adalah hak milik sah orang lain, tetap tidak diendahan nasihat yg baik2, tidak dipandang dan tidak dihiraukan.. hibanya rasa hati kawan dan keluarga... bila cinta menguasai hati.. begini lah padahnya.. Indah belaka.. "Tak mengapalah jika itu pilihan mu.. moga dirimu dan dirinya bahagia. Agar Allah membukakan jalan petunjuk buat dirimu dan dirinya... Aku menumpang gembira diatas kebahagian yg dimiliki.. Insyaallah moga diberi ketabahan buat dirimu wahai sahabat baik ku.. walau apapun terjadi aku tetap sayang mu sebagai kawan baik aku.."

Menghitung hari..semakin hari semakin dekat... ya semakin dekat rasanya perasaan itu..
entah pening jugak saya memikirkannya.. adakah dia.. adakah dia.. ? kesahihan belum pasti.. tapi yang baru sentiasa datang menghulurkan borang diri... borang lama masihh tersimpan rapi.. nyaris dibuang tapi masih sayang..perlu ada lagi untuk dikemaskinikan.. ada satu lagi borang yang tak lengkap isinya.. adakah patut saya 'reject' kan sahaja?? tapi cantik isi-isi nya walaupun tidak lengkap...erghh pening juga memilih mana yang terbaik.. rasanya seperti sudah tiba waktunya untuk saya menfailkan borang2 tersebut... tapi hanya satu borang sahaja yg berhak.. siapkah dia??

Semakin hari semakin kuat 'admire' tu mengganggu saya.. siapakah dia? kenapa cara dia bercakap seperti org yang takde ilmu? tak bersekolah kah dia? tapi katanya sekolah.. dia kata 'admire' saya sejak zaman saya sekolah lagi.. mana satu kah yg benar? hampir 4 tahun mengganggu hidup saya.. dari mana kah dia tahu no.telefon bimbit saya? di 'call' pun tidak menjawab, ajak bersua pun tidak sudi.. segan katanya.. inikah lelaki? tiada keyakinan langsung... tiada 'gentleman' lgsg... semua cerita dan kisah sy dia tahu.. dimanakah info yang dia dpt? pening otak saya memikirkan hal gangguan tersebut... mau sahaja saya tukar no telefon ini.. tapi bila memikirkan balik no talefon ni lah satu2 nya kenangan saya mula mendapat handphone dan no talefon sendiri juga dihadiahkan oleh seseorang tak dapat saya buang macam tu sahaja.. saya sentiasa menghargai pemberian orang.. lagi-lagi no.talefon ni sudah commercial untuk business saya. dan ahli2 keluarga besar.. juga kawan2 lama dan baru.. tapi mereka2 ini saya kenal.. mustahil admire saya ni juga saya kenal? tapi tidak ingat siapakah dia yang cuba jatuh cinta dgn saya secara diam2...sampai bila dia hendak sembunyikan diri?? sampai bila dia hendak mengganggu hidup saya??

3 SuKe KoMen..:

aslm..
ketentuan dri nye kte x boleh menidakkn nye..

Alhamdulillah nenk dah kuar, semoga die leh kembali berjalan...Amin, la tahzan insyaAllah..
Waaa...luahan hati di malam hari ye?
banyk betul borangnye....yg x lengkap patutnye kena reject lah cam isi borang UPU jugak dulu....pastukn yg pasal admire awk tu, die dapat info dari Blof/FB awk tu..satu cara xnk d ganggu, beli SMART phone 1, then setkn no die untuk di block! abis cite..hehe :) xpon, buat laporan polis. Sbb menggau ketenteraman awam :D just a suggestion..hehe

happy menhitung hari cik areja!

lan, Insyaallah.. semua yang dtg dan ditakdirkan olehNYA..

Syed, hehe pnajnag komen ye.. Tankiu.
ingat nak buat tp tak smpai hati.. humm nak beli smart card kat mane? sebelum ni takde plak org tu suggest2 kat kite kan.. bukan tau dari blog atau fb.. menda ni zaman saya praktikal kat bukit payung lagi die kacau sy..
Insyaallah semoga hari2 sy berlalu dgn memperolehi kebaikan.. amin

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More