May 2, 2010

Selamat hari Pekerja.

Masih belum terlambat untuk saya mengucapkan SELAMAT HARI PEKERJA BAGI MEREKA YG BEKERJA.. dan juga saya. hehe..
dalam asyik membaca article mengenai kes adik Amirulrashid (15 tahun) yg mati ditembak polis tu, terjumpa plak saya satu video Polis Wanita di Iran,



Betapa hebatnya mereka-mereka (wanita) ini berlatih mempertahankan diri dan negara. mereka ni juga kaum wanita, bukan lagi seperti wanita dahulu.

Best je tgk wanita Iran ni berlatih dan membuat demo, aksi mcm polis betul. Tabik untuk mereka! berjilbab, pakaian menutup aurat tak susah pun utk mereka menyelamatkan nyawa dan menjalankan tugas serta mencegah penjenayah. Agama Islam itu tidak membebankan umatnya untuk membuat sesuatu perkara. tgk dorang berpakaian seragam dan berjilbab pun cantik ape?
HUm.. nak dibandingkan dengan polis Malaysia? entah le... takde MOOD r nak citer pasal dorang... polis wanita Malaysia pun boleh buat model majalah jek saya rase...... entah.. malas r cite.. memang takde MOOD.... nasib lar ayah saya ni bekas tentera bukan polis.. EMO sangat r dengan polis nie... lagi2 kes adik Amirulrashid tu..

ok lah nak layan lagi kes-kes ni.. tata...

4 SuKe KoMen..:

salam...haha..pesara tentera??
ada pluang nie...
hahaha..takziah pada keluarga amirulrashid..
sbenrnya,yg penting iktikad,azam dalm diri..k,hheheh...adiooss..

salam, kenape?ape yg berpeluang tuh?humm ayh je pesara tentera.. hehe...

hebat yohh polis iran ni..
berjubah lak tu..
giler x nampak punya kalu waktu malam..

hurmm.. kita tengok la cmna pengadilan kes adik aminulrashid tu nanti. jgn la kita membuat andaian sendiri berkenaan sapa betul siapa salah.

yang buruknya akan jd kat negara kita juga..

sama2 la kita jaga kehormatan n keharmonian dlm negara :)

Asada, bukan andaian buruk terhadap mereka... tapi kalau lihat dari mata ni kita nampak mana yg baik dan mana yg buruk... kite leh beza mane yg benar yg mane yg slah... hehe ape2 pun tunggu jelah.. moge Allah beri petunjuk pada mereka.

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More