Apr 30, 2010

selfish....ini kisah saya dan dia.. tak nak tahu skrol jek...

Lame nyer tak meluah lagi rase nak termuntah kat sini.. Ops!

selfish kah saya? humm terasa sejak akhir-akhir ni sedikit berkira. mengapakah? dengan adik beradik pun berkira... kenapakah??

Sejak-sejak Bee Orenn terlanggar Tembok pagar tepi umah saya, kemek bumper depan, abes beratus jugak repairnya.. walaupun ia bukan kesalahan saya, menjadi satu fobia yg amat dahsyat di jiwa saya.. mengapakah jadi sebegitu?


Happy Bufday Achik!! sweet -18th



Choclate Mug

Terasa kemewahan semakin berbukit, walaupun sifat suka berbelanja family tidak kesah, kawan-kawan pun tak kesah.. kenapa berbelanja pada kemewahan untuk diri sendiri tersangat-sangat berkira sekarang? seperti wang yg masuk ke akaun saya bukan lah utk diri saya tapi utk orang lain.. pelek nya.. macam bagi kertas kosong saja pada mereka2.. "nah ambik! nah.. takpee akak berlanja.. takpee.. aku belanja lah.. haa? takde duit? meh nak bayarkan dulu..."
haishhh.. macam seperti tak ku percaya.. inikah saya??





Kedekut pada aset!
"Wehh! jangan guna lah internet n PC kat ofis nie! hilang segala maklumat akaun syarikat, ada mu nok tanggung??? biarlah dah pandai pun main komputer.. main game.. tu jek makne mu main komputer?! tutup sekarang! tutup!!! tiada HAK untuk mu pegang komputer dan main internet kat ofis nie! "

Kedekutkan saya?
bukan tujuan saya nak marah adik saya tu menggunakan komputer dan internet kat ofis, niat dihati tak nak marah pun.. tapi mengenangkan perangainya yang endah tak endah tu, rasa sakitnya hati, dan masih ada ego dia pada saya.. tiada sedikit pun kemaafan terdetik dihati untuk berbaik dengan kakaknya... penghargaan pun tidak.. dia tahu kakak nya ada tunjukkan pendamaian.. tapi sedikit pun tidak dipandang..

Ohh maybe adikku masih belum matang walaupun 16thn sudah umurnya... smpai bila kah ego ini hendak tinggi melangit? selagi darah mengalir di badan ini, selagi tu kita tetap adik beradik..
Sebenci mana pun ayah pada anaknya, darahnya tetap ada pada anaknya........

Ku mengharapkan kebahagian yang sempurna seperti keluarga yang lain.........................................................................................

Ini CeritaKU bersama Abangg Polis eh silap Incik Polis laa....

Baru-baru ni saya kena saman lagi... yup! ofcourse lar kesalahan saya, kalau tak kan lar abang polis tu nak tahan saya tepi jalan.. kes? mesti lah saya rasa plate kereta saya paling cun.. dah kena tangkap cintan oleh incik polis.. tak boleh lar panggil abang.. MELUAT!!!
Incik lar skema sket.. Rakyat tabikkan sama dia!! lagi2 dgn kes budak mati kena tembak polis baru2 nie.. entah ape salah die tetiba kena kejar dan tembak.. sayu nya hati.. SEMEMANGNYA SAYA TAK PERCAYA PADA POLIS! FITNAH BANYAK! REKA CERITA PUN BANYAK!! DORANG PENIPU.. BANYAK COVER BAIK! (maaf laa kalau ade sesiapa terase.. takde yg bersangkut paut dengan korang.. ni kisah polis dan diri saya, walaupun mereka ada polis yg baik, maaf kerana nila setitik habis busuk + basi susu sebalang)

Ok cont... time kena saman tu, org tahan lar baik2, ni main tahan hentak2 cermin tanpa adap, trus2 cakap "plate fancy!! plate Fancy!! bak IC dan Lesen! perghh!! engkau! tahan aku mcm aku penjenayah besar! salam pun tak bg, hentak kereta aku, hentak cermin kereta aku, ckp takde adap, terus2 nak saman...!!"

da lar tima saya kena saman tu, ade lar dgr incik-incik polis yg muka buat baik jerkah2 marah budak motor.. entah kenapa.. panas je saya tengok incik-incik polis time tu... then ade satu kejadian, incik polis tahan budak motor sorang nie, may be budak motor tu takut atau gementar, trus polis tu lanyak die dgn tangan pegang kolar baju budak tu tarik bawak kat ketua pegawai, trus cakap "budak ni nak langgar saya tuan!!" MasyaAllah, saya kat tepi kereta ni dgn adik saya sekali time tu (Ayu), *Mata saya rabun ke tadi? ke telinga saya tuli? Rase tak silap pandang dah tadi.. budak tu mane ada nak langgar polis tu, die terkejut je mase selekoh terus kena terjah dek polis tu.. terus2 polis yg bawak budak tu cakap nak langgar die!* perghh baiknya mulut geng2 nie....kesian kat budak motor tu.. haishh..da lar kene heret mcm geng bersenjata jek...

Masa tengah aksi pujuk memujuk Incik polis yang nak saman plate kereta saya tu, saya dan adik macam biase lah rayu merayu.. ade lah satu perkataaan ni adik saya cakap " Incik tolong lah mintak cik bertimbang rase sikit bagi kelonggaran.....bla.. bla..." incik polis tu trus potong ckp adik saya " Ape awak kate saya tak bertimbang rase??, awak tengok adik awak kate saya tak bertimbang rase! ape nie? saya dah cakap kan saya saman 1 je plate kereta awak, nak saya bg saman dua ke? sekali belakang depan?"

perghhh... saya pun panas...agak2 nya telinga saya pekak kot time tuh.. die buleh ckp mcm tu depan saya...so saya pun balas la balik dgn slow slow talk gitu... " incik adik saya kate bukan incik tidak bertimbang rasa.. mintak cik bertimbang rasa.. kita sesama manusia incik.. takkan lar tak leh bg peluang kot..saya tahu saya salah.. mintak incik bertimbang rasa bagi keperihatinan sket.. saya masih student..saya tahu saya salah.. nanti saya tukar plate tu.. niat saya mmg nak tukar dah, plate tu dah patah baru je lepas excident...saya mmg nak tukar baru.. bg lah saya peluang cik tak payah lar saman..." haa baiknya saya ckap time tu.. penuh adap dan sopan.. takda pun tengking2.. tapi pakcik polis tu buat poyo jek muka.. nak tunjuk kehenseman dia dpean budak2 motor kat tepi jalan time tuh.*tepi jalan jekk, tak heran pun...* then die mintak cabut skali plate tu *nak buat collection kot..*


Skodeng..jgn tak skodeng... teka.. saya buat apakah itu? jeng2x!


humm.. last2 tgh2 cabut tu.. ofcourse laa kan hati tgh serabut..." plate aku... melayang kat 200..saman pun 200 jugak.... sememangnya aku akui plate aku maheee... tempahan khass tuuu.." huhu... tgh2 dok mencungkil plate tu, tak dapat gam plate tu kuat sangat, suh pakcik polis tu cabut,tapi dorang nak cabut skali ngan bingkai, bengang jek saya time tuh.. last-last suh adik cabut plak (Atin) yelah time tu saya bawak semua adik2 saya g jejalan kat bandar nak ke secret recepy belikan kek bufday adik saya si Atin, tak sangka hari tu jugak kene saman.. haish.. then tengah2 cabut tu, plate tu sememangnya kan terlerai lar patah2.. dah memang bekas patah pun.. no je elok lagi..cabut lar sekeping2..

Then saya tercampak tepi saya tak sangka plak ade ketua pegawai polis kat tepi saya dok tengok saya buang plate tu..*yang mu dok tepi aku wat nape???* tak semena2 dia kate kat saya " Ape campak2 nie?? awak tak nampak ke saya ade kat tepi nie?" saya pun.. aik? " mane ade campak2.. saya letak je tepi saya, dah plate tu memang dah patah pun..mane lah saya nampak cik dok tepi tu. " ketua polis tu ckp plak " awak ni takleh bertenang ker? sabar lah sket.. gaduh-gaduh nak kemana? bertenang.. jangan main campak-campak macam tu.." bengang jek saya time tu...dah sememangnya saya cabut plate tu dengan penuh kesabaran dah.. dah mmg nak tercampak kat situ nak buat cemane kan? lagi pun plate tu susah nak buang..." Ya Allah rase tak tahu lah time tu.. penuh dgn keberadapan cakap dgn incik ketua polis tu.. Tapi dia bikin saya Hott je rase time tu.


Sape kena saman? angkat tangan!
Bengang time kena saman... ! huhu..


Ttetiba...incik polis tu mintak " Awak matikan enjin kereta awak skrg! cabut kunci tu bg saya!" "buat ape" saya plak bertanya "matikan sekarang..!" saya pun matikan enjin then bagi kunci tu kat die, dalam hati dah sumpah seranah, haii polis ni nak tarik kereta aku ke? tak leh jadi ni.. *tiba2 darah naik...dah memang darah tgh high pun time tu..* saya pun menjerit +jerkah+nak marah "Ape lagi yang tak puas hati nie? surat saman saya dah sign! plate saya dah buang! naka ape lagi nie?" *haa ambik ko! satu jalan tu dgr suara aku, takpelah gelang manik aku berterabur atas jalan tu sebab rase mcm nak tumbuk je belakang polis tu, tp tumbuk angin jelah, tu yg gelang terlerai tu..haha, asalkan dpt tepik kat telingat ketua polis tu..! wahahaa * terus muka ketua polis tu lain, termenung tengok saya menjerit dan keadaan sebegitu rupa.. huhu dalam hati pun rase mcm Ya Allah ni kah aku?? kenapa terasa sgt2 nk marah pada polis nie? nak kena penjara pun penjara lah time tu. tak kesah dah.. memang rase tak puas hati gile dah ngan polis2 time tuh...

Tiba2 polis tu cakap, " saya mintak awak bertenang je kan.. saya suh mati enjin tak nak awak gaduh2 sangat... nak awk bersabar, bertenang..." saya plak jawab " ape sabar2? kalau dah ambik kunci kereta saya mana ada sabar dah!, saya nak kunci kereta saya balik!! saya memang nak cepat! hari dah nak gelap! huhu.. takde motif langsung polis tu ambik kunci kereta saya, ingat kan nak tarik kereta kes no plate fancy je.. mustahil.. upenya tu jek.. tgk saya gelabah sangat.. die ingat matikan enjin kereta leh bg saya bertenang kot, then leh bersabar.. hohoooo... makin saya hot lagi ade laa..

Lepas tu dia cakap ape saya tak kesah dah.. saya just mintak " Saya nak kunci kereta tu, bak IC dan lesen saya", awak nak bersabar ke tidak nie? " bak kunci kereta, IC dan Lesen.."saya terus ulang jek perkataan yg sama " Bak kunci kereta, IC dan lesen" huhuhu.. lepas tu ketua polis tu bag kunci , IC dan lesen saya.. takde terima kasih pun.. trus pergi macam tu jek bersama surat saman a.k.a surat saman tangkap cintan plate.. huhu..Dah rase malas nak bertekak..saya buat muka poyo jek.. mcm budak2 je time tu.. huhu


Rase2, nak letak design cemane plak eh utk plate baru kali nie? wahhahaaa....

Sampai depan secret recepy, adik saya bagi cadangan plak.. kak buang je lah plate kat belakang.. alang2 yg depan dah takde.. huhu ok gok tu. g r buang plate belakang chik, akak g beli kek jap..
so petang tu naik lar kereta tidak ber plate kereta.. huhu kereta berhantu bak kate ibu saya..

Pengalaman yang best antara saya polis dan saman.............yeaaa....
Jangan ngada2 lah buat plate pelik dari orang lagi lepas ni yea... " pesanan penaja"...huhu

7 SuKe KoMen..:

mcm kembar lak tgk adik bradik kamo... hehehe...
ha.. len kali ngorat la polis tu.. kot2 leh lepas.. hak3.. =P

aien, hehee.. biase la tu.. hehe adik bradik.. satu acuan.. hehe.. owh tidakk tak mo ngorat... dah lar kes dorang menghangat skrg...

kena saman depan sma khairiah kn? kakaka

faRk, yup.. hhuhu suke kamu ehh... lom kena lom tau.. huhu

Dusshhh...bg sebijik kat incik2 polis tuh..ngada2 betoi..huhu.

Sis Ana, igt muka pokcik polis tu eh Ana.. huhu

polis mmg kadang cam haram..lebih2 klu ngn awek2 cun..nk tunjuk macho la tu..sial punyer polis..

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More