Apr 6, 2010

Saya,, dan diary harian saya....

Tanggungjawab saya...
Saya mahu rehat..
leteh memikirkan akan perkara itu...
tak sampai hati melihat ibu saya yg handle sorang2...
sebagai kakak yang sulung.. inilah saya yg seadanya..
tapi adakah masa untuk saya rehat?..tiada.. .di hari siang, bekerja dan bekerja, sambil melayan karenah Ibu tercinta..kesana kesitu utk menyelesaikan masalah yg masih belum selesai..kecuali meluahkan hati saya pada blog ini pada waktu malam... hilangkan stress bersosial dalam FB..
Kemudian sambung study.. baru helaian pertama.. nanti sambung utk helaian kedua pula......

Bee Oren Masuk Wad
Bee Orenn baru je bersuka ria weekend baru2 ni dan berjumpa dgn kawan2 dia..
last petang tu..tak sangka.. dah kene cium di tembok pagar parking tepi umah.. sedih..
So, pagi2 hari kemudiannya ayah bawak ke bengkel ketuk body untuk modified kembali Bee Orenn saya.. huhu sedeh... nak buat cemane perkara dah nak jadi.. tapi insiden tu bukan saya yg lakukan.. huhu... tp adik saya yg takde lesen dan ayah saya.. nasib lar ayah bertanggungjawab.. teruk jugak lar.. bumper dan bonet depan kemek dan sedikit remuk.. nasib lar organ dalaman tak rosak..humm nka buat cemane.. dah nak jadi.. so tak leh nak salahkan siapa2 dalam hal nie..mungkin ada perkara yang saya lupa pada Allah taala..

lagi 4 hari nak final Exam
Sudah beberapa hari berlalu... niat dihati mahu study & ulang kaji sumbej final.. exam dah tak lama.. takde masa lagi nak review bila hari exam dah dekat.. lagi2 selang sehari saja paper tu.. semakin hari berlalu semakin saya tak sempat kejar itu dan ini.. dan semakin hari ada saja ujian yang melanda saya... dan keluarga...

Insyaallah, walaupun saya tak sempat sangat nak study.. hope yg terbaik saya dapat jawab exam.. ALhamdulillah carry mark saya semua subjek dpt A & A- .. bersyukur sgt.. then exam hope dapat score yg terbaik.. HOpe Allah dpt bg peluang saya walaupun masa dah tinggal beberapa hari lagi.. saya dpt tumpukan study sepenuhnya utk lagi 2 paper ni.. INsyaallah...

Hari nie.... nenek jatuh sakit..
Semasa saya sibuk buat kerja di ofis td.. ibu call.. anak2 kucing ayah cik terkene gam tikus. kes lari daripada nenek.. *ape ke hal nenek aku ni? kejar kucing ke?* Nenek rebah@jatuh semasa halau anak2 kucing.. mane tak nyer.. anak2 kucing tu banyak dalam 6 ekor baru 1 bulan umurnya.. dah pandai makan2.. lepas tu berak.. mane nenek tak marah.. ayah cik saya dh angkat letak luar rumah dan sediakan tempat utk ibu & anak2 kucing tu..tetap masih berdegil nak duduk dalam rumah.. tak sangka hari ni.. nenek plak buat hangin dia perambat anak2 kucing tu, last2 dia jatuh, anak kucing terperangkap dgn racun tikus kat bwah almari dapur.. cian anak kucing tu.. dan nenek jugak, tak boleh bangun lepas jatuh rebah kat lantai dapur..

Ptg tadi hanya yang saya mampu belikan pampers org tua untuk nenek, dan ibu memanggil tukang urut utk urut badan nenek.. nenek terlantar atas tilam skrg..tak dpt bangun.. Ya Allah, sembuhkan lah nenekku seperti sedia kala...Amin..

Allah memberi kita pelbagai dugaan, tanpa dugaan dan pengalaman ini. kita tidak mengenal nilai erti hidup.. tanpanya juga kita tak akan igt Allah taala.. dugaan dan ujian ini untuk kita mengingati NYA.. kita alpa, kita lupa, mungkin kurang bersyukur padaNYA... segala ujian dan dugaan yang datang adalah darinya untuk kita belajar erti bersabar dan bersabar.. ucap syukur padaNYA.. Alhamdulillah. Moga ujian dan dugaan ini ada hikmah disebaliknya...........

1 SuKe KoMen..:

bnyak dugaan...selamat menempuh dugaan

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More