Sep 15, 2009

CooKiEs TiMe.. :D

Cookies and coffee Pictures, Images and Photos
gambar diatas tidak berkenaan dgn cookies yg saya buat skrg, tapi hampir serupa..hehe

salam..lama plak saya tak menulis entry..asik view entry "gedik" ber 'shawl' tu jerk...bosan!
Maaf lah kawan-kawan saya BZ ngan cookies raya skrg dan ditambah lagi jemputan berbuka puasa sana-sini..hehhe...
"Kenapa tak beli aje? kan senang..tunjuk-tunjuk je kan.."
Uikk? bukan tak nak beli..ade je ibu saya beli 2-3 jenis cookies dan kekacang, snek2 dan sewaktu denganya, tapi kalau nak beli semua cukup 7 - 10 bekas untuk jenis cookies tak larat jugak kan? so, ekonomi save lar..
yang skrg ni pun saya dah buat 2 jenis cookies raya. budget untuk 4 jenis cookies dah hampir RM200 lorr...semua buat untuk 3 doh taw bg satu jenis cookies..kalau beli banyak jenis dapat kan? tapi sikit2...tak puasssssssss.....
Tahun ni byk buat cookies pn sebab nak packing cantek2 punyer then buleh lar bagi kat sedara mara.. sepupu sepapat yang mana rapat..kawan2.. pakwe2..mentua2..eheheee....*macam ramai jer bunyi nyer?* whateverlah..
oleh kerana permintaan ibuku yang amat kusayangi, saya penuhi tuntutannya dengan tulang 4 kerat yg ada ni bertungkus lumus membuat cookies2 nie..diantaranya yang dah siap conflakes bermadu dan cookies cip coklat..gambornyer?? humm tak ambikk...sebab skrg ni pun tgh bakar cookies cip coklat tu..hehe..bosan dok dapur sorang2 sambil menunggu cookies tu siap masak, baik sambil2 tu saya mengadap blog ni kejap..hehe.. next cookies saya nak buat tart nenas *humm..nyum-nyum my favorite cookies...* yang ni siap buat kene sorok cepat2 kalau tak, malam raya pun tak sempat nanti nak menjamu tetamu..
so, kawan-kawan macam mane persiapan raya untuk menjamu tetamu bertandang nanti?

ok see you next entry...tata...

8 SuKe KoMen..:

uwaaaa...kita pn ingatkan nk wat gak tu pasal x tempah kuih byk sgt...alih2 mcm x sempat lak buat...kalau beli yg dah siap kt baza tu nampak mcm x brapa nk bes jer...dh la jual belambak2 tah2 dah buat b4 pose..bila time raya hapak...hampeh le jwbnya.....

errr..bole kirim sket kt kita tak? sket jer ...dlm sebakul 2 jer..pos kan ke ktn ek..

wah..
seronoknya kamu buat cookies...
jgn lupa antar umah saya juga yea...
hehehehe..



p/s : kita pun suka kuih tart nenas..

hehehe.. saye suke bisCute..

boleh xbagi skit cookies tu? dalam satu bekas ke? cam sedap je

Oja : haah selalunyer macma tu lah biskut yg dah jual awal2 buat sebelum pose..so hati2 lar ye..hekhek..berbakul tu...byk tu..hehe

Quni : hehe..meh lar braye umah sy buleh lar rase cookies yg sy buat..heh heh

L&F : saya pun suke biskut... :D

BULLET : hehe..buleh..tp kene dtg umah..ambik bekas cookies tu sendiri...heh

syed : hehe..tau dah ker rasenyer best ke tak? :P

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More