Sep 1, 2009

Bukop Pocer...(Wif Ida CuMeL)

Dah lama Cik Ida Cumel ni booking saya untuk berbuka puasa bersama, tak silap saya sebelum bulan puasa lagi.



Ida "Aja bila free bulan puasa nanti? sebab aku nak lanja mun makan (Berbuka puasa).."
Saya " Kenape? ada ape-ape ke nie?"
Ida " Sebab aku dapat pitis lar..so nak lanja mun makan"
Saya " Owhh..Ok jerk nanti aku bgtahu bila free ok..awal2 bulan takleh lagi.."
Ida " Ok Free bgtau k.."

Saya "Owrite.."




See..budak mane lar nie kuat nyer makan..? kuat makan ker? makan sekali sehari, i mean this gurl makan time berbuka puasa sahaja, then lepas terawih da takde kudapan dan waktu sahur plak comfirm tak bangun katenyer, so tak bersahur lah. uikkkk? sangat kuat tenaganya...dah lah kuat study makan sekali sehari jer? adui Cik Ida..saya pun tak mampu makan sekali sehari...at least sahur dan berbuka sudah memadai.

Hehe..jangan marahh ye Cik Ida..Cik Aja publish photo Cik Ida ngah makan ni..nampak sedapp jerk memandang..hek2..selamat menjamu selera... :D



Bersahur adalah sunnah nabi, sebiji kurma dan air kosong pun sudah cukup untuk pahala sahur yang kita dapat. bukan susah tau nak dpt kan pahala hanya bangun di pagi sebelum subuh. lagi pun kalau kita bersahur, tubuh kita akan cukup bertenaga apabila kita berpuasa disiang hari. takdelah penat dan letih apabila melakukan kerja semasa menahan lapar dan dahaga. :) betul tak kawan2?

Time ni saya dan CIk Ida Cumel ni berbuka puasa di port biasa kami. NR Corner atau lebih senang kami panggil Kedai Buluh dan Restorant Nyamok sebab restaurant ni ala2 rumah kampung asli satu lagi perlanggan istimewanya selain Manusia yg berduyun2 adalah nyamuk..sangat banyak...tapi tak boleh MIsS sebab semua makanan dan minuman nya sangat murah, sedap dan berpuas hati sampai menjilat jari..hehe...Thanks to Cik Ida belanja saya makan berbuka puasa hari tu.. sangat sayang kamoo...Nanti Cik Aja belanja CIk Ida plak ye..hek2.."Kalau ade rejeki ya neng" Insyaallah... :D

Hajat dihati saya dan Ida teringin sangat hendak berbuka puasa dengan bestfriends kami iaitu Hana dan Yati juga. lebih Happening kalau ade mereka...tapi nak buat cemanekan? dorang semua study dan kerja jauh2..so tinggal lah saya dan Ida sahaja di Terengganu ni. Menikmati sehati sejiwa ketika masih bujang ni..hehe..Hope lar kte semua dapat get together lagi, winduu sangat2 kat korang...

Oklah dah kenyang makan dan minum coconut shake special yang kami oder habis jugak sebijik "NYOR" tu, Alhamdulillah saya ke rumah sewa CiK Ida untuk solat Maghrib, kemudian ke Masjid KUSZA a.k.a UDM untuk berjemaah dan solat sunat terawikh.



See.. cantik permandangan Masjid UDM diwaktu mlm kan...

17 SuKe KoMen..:

huh..mknn pakej eh..
berbuka+bersahur..hehe

dpt pahala? ni yg ak nk bgn sahur ni..da bp kali terlepas sahur..haha

ina mananya...xpa nnt dorg dtg sni kita konvoi beramai2 mkn kat kedai buluh..sementara aku masih di bumi trg...kan dah berhijrah ssh plak...

p/s:ajar ko kutuk aku yea, aku bkn xnk mkn..xberselera utk mkn kerap kali..lain ko pos pizza ke mcD ke best jgk nak ngumm

ina mananya...xpa nnt dorg dtg sni kita konvoi beramai2 mkn kat kedai buluh..sementara aku masih di bumi trg...kan dah berhijrah ssh plak...

p/s:ajar ko kutuk aku yea, aku bkn xnk mkn..xberselera utk mkn kerap kali..lain ko pos pizza ke mcD ke best jgk nak ngumm

rindu kamoo jgk..nnati aku blik 16 ni..then mu lanja la aku bkk pose ke ja..hehe..best nye chicken chop tu..yam yam..

assalammualaikum...mmm.. cakap pasal makan..kadang2 keinginan makan kita lebih...lagi2 bulan puasa ni... mmm.. mula memang rasa nak makan macam..kadang bila berbuka penuh meja dengan makanan... memang tidak salah bagi kita untuk merasai makanan yang banyak tapi jangan sampai berbuang atau membazir.. mmm..bulan puasa sebenarnya untuk mendidik kita supaya berjimat cermat dan untuk memberi tubuh kita yang sihat.. tapi...kalau kita makan terlampau kenyang... nanti jadi malas... apa2 pun.. yang penting puasa..he3..dari tak puasa...

dok aci mu ida..banje aa aku skali..hehehe

a little less conversation : haa betol tu, jgn tinggal bangun sahur..hehe bangun2 jgn tak bangun yek..

Dania : haah sorang lagi Ina..telupa plak...Ina selalu jerk takde ngan kite tu yg ter 'MISS' tu..hehe..

Yang Ida bukan kutuk..nak respon sebenarnya..hahaha..banyak lar mun McD, pIzza...Boikot maaa...

Yatie : 16hb? lambatnyer heheh macam aku byk appoinment da hari tu..tapi takper nanit kte buke same2 k..

Zool : betul tu zool...sebab tu lah kita kena makan secara bersederhana..baru lah sihat tubuh bdn kita walaupun puasa janji jgn tinggal sahur..itu yg penting.

Hana : hehe diminta Cik Hana ke Trg...keke...

aku x lapar pun..
aku dahaga !!!!
NAK air!!!

warghhhh
apsal beso sangat dalam pinggan tuu??
warghhh

amboi2..sedapnye chikn chop tu..
err..agk2 bile yea aja nk blnje ika plak?
ahahahaha..
syok kan klu b'bka ramai2 ngn member2..
meriah g2..
btw..
msjd UDM mmg cantek..
ika salu p tumpng mandi kat sna..
ehehe..last ika pegi minggu lepas..
da upgrde kan kat c2?
ehehehe..
tc yeah aja..
slmt bpose esok!!
niat..jgn xniat!!
=)

L&F : haaa dahaga eh? tuu coconut shake ORI punya ade tu..

Syed : nak aper?

joegrimjow : besaww tp murah..chiken chop tu lam RM9 jerk tk silap sy..leh dpt tk kt tempt lain ngn harga tu eh??

iKa : hehee..Insyaallah ika.. ade rezeki x kmane..uikk?? ika siap mndi lg kt masjid Udm tu? org Trg eh?heheee..terserempak jgn lupe "tenyumm" heh2..

kat ner restoran tu jar..kg aku kat surau panjang..tp xpernah tgk pun..tgk style kedai tu kalu kat sentul ni mcm kat nelly la..byk nyamuk..hahha..

~amy liana8886~ : Yup macam kt Nelly, tapi Nelly tu "Cekek Darohh" huhu..cni pun lebih kurang gak cume adop lilin romantik jerk..kat rest ni adelampu neon je romantik gop..hehe..kat Airport.

nk bukak same jugak laaa... :D kalau sudi lah kn... :)

ooo..kat airport kat ner? area rumah aku tu..tp xtau pun..nelly tu mmg cekit darah gielr..aku mkn 2 org rm60..kalah secret resipi..tu makan nasi lemak dgn nasi goreng kg je tu..tmpat je lawa tp byk nyamuk...

huhuhu
kt NR Corner...tepi utan gop..huhu ckup lr g skali jer klu stakat nok mkn hok biase2 tu..

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More