Jul 10, 2009

Saman Oh Saman..

Nak cerita sal saman second time saya kena saman dengan kereta sendiri, sebelum ni parking, RM10 macam tak kesah lar...Yang mahal ni MENGUNGKIT jugak..huhu dulu ada juga kena saman mahal2 nie..itu pun dengan kereta ibu saya kes speed track, nasib ayah bayar.RM150.hehe almaklum lar masih study...



kali ni kes selt belt plak..aduhaii entah ape nasib saya hari tu tiba-tiba terkena. selalunya cepat jer saya ambik seatbelt terus cangkuk kat tepi seat tu bila nampak jerk "Abang-abang JPJ yg tak bape encem tgh buat road block"..hehe.da memang nak kena lar tu kot.. RM300 wooo...melayang macam tu je..dah kerja bayar sendiri lar cik Aja oii..tp saya tak bayar lagi coz takde budget..huhu dah banyak abes budget untuk persiapan Konvokesyen...tunggu je lah hujung bulan ni tak pun naik cort je lah..bagi famous kan lagi nama bee Oren saya ni..hohoooo...Mane taw leh diskaun kan..

Practise jap..ehemm..
"Saya mengaku melakukan kesalahan tidak memakai tali pinggang ketika memandu"
(+ time tu tengah pegang HP sebenarnya...*nasib abg JPj tu tak perasan..kkeekee..)


Sebenarnya, time kena tahan tu saya kena 2 kesilapan first Tinted gelap second tak pakai seatbelt. yang saya plek die leh nampak saya tak pakai seatbelt, tapi kate tinted cermin bee Orenn saya gelap tak nampak..herann kan? menunjukkan tinted cermin Bee Oren saya tak gelap lar...*taktik nak mengorat sebenarnya..* tapi tak jadi...Bee Orenn saya di kelilingi Abang-abang JPj *adelar time tu 4-5 org, macam buat kesalahan besar!* terus abg JPJ yang banyak soal jawab ngan saya tu tulis no.plat Bee Oren saya..sabor jerklah *Separuh nak menangis saya time tuu + Malu yang teramat...uwaaaaa*

Lepas kejadian tu..saya ingat laa.. seatbelt sentiasa pakai..tak start enjin dah siap pakai....haaa..ammbikkk koooo!!

P/S : tak akan saya lupakan "Abang JPJ" yang nak ngorat saya tak jadi tu...kamuu memang Hampeh + Hipokrit!! Siottt!!

Dan sal perkara ni Ibu Ayah saya takleh taw..kalau tak..sebulan pun tak abes lagi membebel..hehehe...syhhhhhh...

11 SuKe KoMen..:

tali pinggang keledar untuk dipakai bukan untuk hiasan.. hehe..

M.K : heehee..skali skale buat hiasan.. :)
TQ

macam roadblock kat pantai jer

hek3..bukan..kat permint jaya..hehe..selekoh jugak...tangkap maut tol!!...

hahaha.... tuh la.. org pompuan.. nek kreta kompem malas pakai sit belt..

Biaselaa dah nak kene,nak buat camne kan.hehe...Saye sendiri setakat ni x penah pakai jugak tp Alhamdulillah x kene lagi.hahaha...

angah : ishkk bukan malas laa..rajin sebenarnyer..terlambat jerk sikit time tu..hehehe..

ayen : tu lah nak kena nak buat cemane..hehe...jgn cakap besar..sy ckp besar lah yg jd tu...dah serikk daa..huhu

alamak ken e samalan la pulak...x per saman nie sebenarnya mengajar kita supaya menjadi seorg insan/rakyat yg lebih berdisplin...sokong?hehehehehe oleh itu bayar eh kalau kene saman jgn ikut bawah tanah.huehehuehue

hek2..sangatsokong lar niee...tapi jgn lar sampai RM300..bg can lar kan...huhu buat amaran ke...cek lam system dak ni da pernh kena bg amaran ke lom? haa klu dah 2x bg amaran brulah saman...ni tidak first kena trus bg surat saman...

bayar jer laa..doh wak saloh doh..leh adjust kot saman tuh..

huhu..don't worry..naik mahkamah jerk..hek3..

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More