May 23, 2009

Kerajinanku...

Ayah : Akak buat sandwich salad resepi atin (adik saya yg ke-4).

Saya : Ha? resepi Atin? cemane tu? resepi akak sendiri expert lar...

Ayah : Alaa yang letak salad, carrot dan mayonis tu je lah..

Saya : Owhh..(macam dok sedap jerk..) dalam hati..

Ayah : ayah nok wie makan kawan-kawan mase meeting AJK-AJK P*S nanti dlm 20 org..

Saya : mak oiii..ramainyer..humm orait..

memandangkan ayah saya teringin sangat hendak makan salad respi Atin, dengan rela hatinyer saya buatlah untuk melepaskan kerinduan ayah saya yang memang suka makan salad mayonis resepi Atin, coz resepi saya berlainan. Tetapi setelah dia kate buat untuk 20 org..

opsss...!! melemahkan semangat kerelaan saya untuk teruskan membuat salad tu. Oleh kerana tiada lagi tukang pembuat salad tu (Atin tiada berada di asramanya), saya juga yang menjadi pengganti.

Bermula lah kerajinan saya..

Petang tu jugak saya ke Giant untuk beli barang-barang sandwich dan salad, nasib ade Ibu tersayang menemani saya kehulur kehilir dengan troli..

Balik rumah, kelihatan Mak sedara saya pula dtg dengan satu family, mak oiii.. klu nak buat sandwich memang tak ckup untuk 3 buku roti yang baru saya borong di giant td, so skali lagi saya ke kedai berdekatan..tambah lagi 2 buku roti (coz anak2 mak jang saya ade 5 org, sume kuat makan..)

Lepas maghrib, saya dan ibu bertungkus lumus menyiapkan sandwich tersebut dengan 3 jenis perisa iaitu sandwich salad (resepi Atin), sandwich Tuna dan Sandwich Tuna + Salad (resepi saya)..



Aktiviti membuat sandwich, pembantu cuzen-cuzen saya yang hampir setengah buku sandwich yang siap ditelan oleh mereka...memang amat membantu...



Haa..Sandwich Gabungan 3 resepi dah siap! yang ni packing untuk meeting ayah saya tu..
Sedapp hingga menjilat jari... (budget jerk! mcm lar sedap sangat sandwich kamu!hehe..)

first time rasenyer buat sandwich sampai 5 buku roti....fuyohh!! akhirnya licin juaaa.......

5 SuKe KoMen..:

Kadang2 lagi best kalau pembikinannya melibatkan ramai orang...hehe...kedatangan mak jang kamu dan anak2nya tepat pada masanya... =)

mijie: pembikinaannye memang terlibat ramai..tapi yang ramai menghabiskan..hehe

m.k.z.e : buleh aje, kalau permintaannya ramai... =)

masa jenguk page ni, perut tengah lapar, sandwich ni nampak menyelerakan. kesudahannya, masak maggie jelah. ok gak bahan dalam blog ni, buat releks sejenak kerana berserabut dengan kisah politik. dah penat.

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More