Aug 5, 2008

UAT

salam...hari ni aku ade kat Residence Hotel UNITEN, attend for website testing with LPKP (Lembaga Perlesenan Kenderaan dan Perdagangan) Client under government..time dorang tgh buat testing web mcm biasa lah aku just lepak2 kat luar sebab bukan bahagian aku dah untuk view website tuh..aku just hardware and maintainace sahaja...
OPs! lupa plak nak bg tau apakah UAT kat title atas tu? hehe..UAT tu ialah User Acceptent Testing..sama lah tu ape yg aku cerita kat atas tuh..Ok, Macam mana UAT ni dijalankan? bila website yang hampir siap pihak depeloper dan Quality akan show web tu pada client dan terangkan setiap ape yg diminta oleh client ade dalam website tu, kalau tak menepati citarasa client, client akan request balik dan perbetolkan ape yg patut dalam website tu..time ni lah pihak developer akan garu kepala..client akan check jugak content dalam website tu, ade ke tak content yg doran gbg selama ni kan? dah upload ke belom? sama ke tak yg die bg..takut2 ade tokok tambah yg lain susah plak...ok, lepas tu sign off...
Developer akan edit balik dan buat ape yg client mintak...huhuh nampak mcm senang kan??
tapi susah...sebab nak memenuhi citarase seseorang tu bukan senang..lagi2 website tu satu yang request plak ade 4 kepala..developer plak seorang...paham2 sendiri lah cemane kan?huhu...

aiihh lambatnyer kul 12.30pm..aku lapar da nie...semalam tak makan nasik pun...nak kate merajuk ngan die tak jugak..tapi tak tahu kenape aku buat tarik muka semalam? tapi perut aku memang lapar sgt2..malas betul nak turun bwh ofis tu cari makan...biarkan je prut tu kelaparan kan hari ni da kebulur!!! hahah...

LUSA plak ade lagii UAT kat hotel tapi dalam area KL je lah..tak de lah bosan sgt aku dkt ngna SOGO leh cuci mata...pastu duit aku pun melayang lagi..huhuhu..dugaan tol..nasib lar buat kat residence hotel ni tak de pape sgt dlm UNITEN ni..tapi itu lar boring plak...tapi duit aku takde lah melayang...

hum k lar..byk plak cite aku nie..hehe..tie to makang!!!

0 SuKe KoMen..:

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More