Mar 19, 2008

MY WORK

Yellow Card MY WORK

hari ni aku just prepare slide untuk sistem yang aku jaga selama ni..tapi buat slide tu pun untuk boss. dia nak present kat big boss..tak kisah lar tuh..asalkan aku dapat buat yang terbaik untuk boss kesayangan nih...Dekstop aku pulak kene tukar, so aku kena pakai Dekstop yang ade Linux Fedora..alaaa haiii tak besh nyer...ase kaku lar nanti...Dekstop aku yang ni plak kena reformat dan bagi kat department finance...staff dorang nak pakai kes laptop dorang kene ambik untuk bagi staff yang baru plak...aiseh..tak cukup duit lah plak company nie..tgk bapak nyer besar projek..tak cukup gak duit nak beli laptop len...tapi tak kesah lah..asalkan aku ada dekstop dan geng2 admin kat department aku nie yang mane dekstop dia kene tukar buleh pakai VM ware..hehehe...ade gak window nanti..so leh pakai 2 OS lar...VM ware nie adalah Virtual Michine, so boleh gabung (Install) banyak OS...

Whistle MENTOR vs MENTEE

petang tadi perjumpaan ngan CEO (Mentor & Mentee)..huhuu...first soalan yang dia ajukan adalah..ok guys..so, have issue in your working department? hahahah...dia pandang aku dahhhh...aku dah agak..mesti dia suh aku bangkitkan hal SPAM Email yagn last week tuh...tiba2 jantung aku berdegup..hahah...ase nak tergelak pun ade..tapi aku just bagi smile jerk kat dia..nasib Rezza (mentee) sampuk..dia trus bangkitkan issue sal working dia..fuhh selamat aku...so, aku dengar lah dorang dok bincang dan pandangan, nasihat yang Mentor aku cakap...best jugak dengar dia ceramah..byk information yang boleh dicontohi dari dia..lepas tuh mentor tanyer lagi untuk kali dia..ada lagi tak issue? hahah..kali ni tol2 aku tak takut dahh...aku trus ckap.."cemane ngan gangguan kerja terutama SPAM EMAIL tuh" hahahah...sumer gelak..dia terasa jugak..sebab CEO aku ni adalah diantara org yang suka jugak antar SPAM EMAIL..huhuu..tapi dia bg gak nasihat...btol gak ape yang aku suggest kat dia..nasib dia faham task aku nie cemane...huuuhuhuhu..
last, sesi menanyer dia balek..so, mentee2 dia tanyer plak.."adakah en.Yasmin ingat nama2 kitorang 9 orang ini?"..pahtu dia gelak sorang..huhuu..dia jawab, dia tak ingat sgt terutama nombor dan nama orang tapi muka dia ingat...pahtu kitorang buli dia suh ingat nama kitorang..dan setiap kali jumpa mesti tegur..huhuu mentee yang jahat..membuli mentor..CEO lagituh..nasib dia sporting..kaki motorbike lagi tuh...

0 SuKe KoMen..:

Post a Comment

ApE LaGi, dA jEjAk tu, JgN LupeR tingGaLkan CoMmenT AnDa Ye..TanKiu :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More